Odpočinok & ŠportPoprad

S bicyklom cyklochodníkmi v Poprade a okolí

Poprad a jeho okolie počas letných mesiacov priam vyzývajú na jazdu na bicykli. Ide o vynikajúci spôsob, ako si prezrieť krásne zákutia tatranskej krajiny a, samozrejme, tým urobíte i dobrú službu vášmu telu. Lenže, kde začať? Prinášame vám stručný prehľad tých najzaujímavejších trás z Popradu v niekoľkých úrovniach náročnosti.

Vyrazte i s deťmi do Lopušnej Doliny

Rodiny s deťmi rozhodne nechcú žiadnu ťažkú trasu so strmým stúpaním. Vydajte sa preto s ratolesťami po úplne hladkom asfaltovom cyklochodníku do Lopušnej doliny. Začnite na námestí sv. Egídia v Poprade, a potom pokračujte pozdĺž rieky Poprad do neďalekého Svitu, odkiaľ vedie novo zrekonštruovaný chodník až do Lopušnej doliny. Po ceste nájdete mnoho miest na krátky odpočinok i občerstvenie.

Spoznajte Tatry

O niečo náročnejší športovci by si mali zvoliť cestu (stále prevažne asfaltovú) vedúcu z Popradu po tatranských osadách, pri ktorej sa vám odhalia krásne pohľady na okolité pohoria. Prvá časť trasy je rovnaká ako pri predchádzajúcom chodníku, v Svite sa ale namiesto cesty do Lopušnej Doliny napojíte na cestu 3064, ktorá vedie cez Batizovce a Gerlachov do Tatranskej Polianky. Keď budete svojim cyklistickým schopnostiam skutočne veriť, môžete potom pokračovať ďalej až do Sliezskeho domu vo výške 1670 m n. m.

Za krásami národného parku Pieniny

Toto už je trasa na celý deň a pre náročných. Do Pienin sa dostanete cez Kežmarok, kam zamierite z námestia sv. Egídia. Najskôr sa však zastavte v Matejovciach a Veľkej Lomnici. Po príjazde do Kežmarku potom vyrazte smerom do Starej Ľubovne a pred Podolíncom to stočte doľava, aby ste sa dostali na trasu vedúcu cez Haligovce až do Červeného Kláštora v Pieninách. Pozor, celá trasa má 55 km.

Prechádzka rajom

Pokiaľ vás láka cesta do národného parku, ale nechcete sa trmácať celý deň, zájdite z Popradu do Slovenského raja. Ide skôr o rekreačnú trasu, bez veľkého prevýšenia (60 m). Z Popradu vyrazte po ceste č. 18 v smere Spišská Nová Ves a prejdite po sebe idúcimi obcami Hozelec, Švábovce a Kišovce. Z Kišoviec zamierte doprava smerom ku Slovenskému raju, k obciam Betlanovce a nakoniec Hrabušice, odkiaľ sa môžete vydať na prieskum národného parku.

Do Tatranskej Lomnice

Stredne obťažná trasa, ktorá vás zavedie nielen na asfalt ale i do ťažšieho terénu. Z centra Popradu sa vydajte smerom k Matejovciam. Keď do obce dorazíte, dôjdite až na koniec ulice Lidická a napojte sa na poľnú cestu. Po nej prejdite až do Mlynice, a potom ďalej do Starej Lesnej, kde sa napojte späť na hlavnú cestu do Tatranskej Lesnej.

Hneď ako po pravej strane zmiznú domy a objaví sa chodník, napojte sa na poľnú cestu a po 200 metroch zahnite doľava. Cesta vás odtiaľ privedie až do Tatranskej Lomnice.